Dag 31, Conques rustdag

6 juli 2021 - Conques, Frankrijk

Conques is a little  village that merites a trip.

45C65346-C86B-467B-B443-D0E99F8DA64F
A good guide is a must to read the extraordinary stories depicted in the tympan. Pilgrims coming from all over the place must have been impressed!

A95B6D37-174F-4A2F-928F-CEA850B738E95A5CFA18-8D1E-4E68-A6CB-6A6015770F5D
Just in case the divine songs no longer help to keep the rain away we throw some  coins in the fountain.

26F1D7D5-93A3-47EE-BB42-6F5CEBAEA758
Gelukkig is er ook familie support : aanvoer warme kledij, verse literatuur en de kieten smoeten.

A3915A48-6ACD-4162-B7E4-4E346D2F5B74
Nen dikke merci Juleke en Vera.

1. Riksken & Fiksken:
    7 juli 2021
    Bonjour Chers J&B !
    Wat een geluk was het om vorig weekend mee te fietsen (3-4/07 Espalion-->Conques) door het mooie Frankrijk in jullie excellent gezelschap. Wat het landschap betreft, wisten we ’t al : Frankrijk is een beauty-queen. Desalniettemin erg deugddoend om nog eens te gaan ‘WAAUW'-en in ons twee buur-departementen Auvergne & Cantal (nvdr : wijzelf wonen in de Lot) : zoooo schoon toch die natuur en architectuur ! We vonden het érg gezellig, zo samen fietsen, tafelen, de koffies/pintjes/ijsjes/...stops, historische- en bomen weetjes oppikken, samen schuilen tegen de regen, sfeer opsnuiven in de kerkjes en er de akoestiek testen, voetbal kijken, zwemmen, ... En amai, getaaaterd dat de vrouwen hebben !!! Dankzij dit weekend, kennen we nu iets van de zijdeboom, weten we dat het dorpje Estaing verbonden is met Valéry Giscard d’Estaing, dat de Italianen beter voetballen dan de Belgen, en vooral werd nog eens bevestigd dat Jens en Bieke érg bijzondere mensen zijn. De batterijen van de fietsen waren leeg na ’t weekend, maar die van onze moraal helemaal opgeladen ! Zoveel rijkdom in zo’n klein weekend, daar zijn wij dankbaar voor. ’t Ga jullie verder goed et bon chemin ! CARPE DIEM
    Katrien & Rik