Day 1: Mortagne-du-Nord, 85km

5 juni 2021 - Mortagne-du-Nord, Frankrijk

't is zover, voilà parti Roeselare 08:00

IMG_3676

Regen, wind, fris (koud)! Vele hete koffie, en verwarmde terras op markt van Kortrijk brengt ons op temperatuur én droogt onze jassen.

IMG_3679

Klokslag 16:00 na 80km en op de Ravel Escaut arrivée aan de Franse grens. Teleurstelling: ons mooi Covid-19 PCR attest wordt niet gevraagd.

6A773666-22FC-4E0D-98ED-7438262477F8

5 km verder onze overnachting met quarantaine om 21:00.

en nu de beloofde CROSSword grid : onderwerp onze fietsreis, alle antwoorden komen uit de geplande route. Succes ermee en laat maar horen hoe gemakkelijk het is.

D3F04B8E-CE5E-4920-90F7-12366F4B2B1D

In summary: rainy and cold, coffee and terrace heaters, France border on Ravel Scheldt but no Covid-19 control. The crossword grid is in the photo all questions are about our ride, good luck.

1. Pol en Isabelle:
    5 juni 2021
    Ondanks het niet-optimaal weer, een magnifieke start. Met zo'n rythme zijn jullie begin juli al terug in België !!
  2. Jos Noben:
    5 juni 2021
    Goed gestart Bieke en Jens. Goede vaart. Jullie cadeautjes voor de Kigalezen zijn overhandigd.
  3. Griet:
    6 juni 2021
    Wat een start! Vive la France, Flandriens!!!
  4. Godelieve vercruysse:
    Goeie en veilige tocht!
  5. Krist Dejonghe-Trui Vercruysse:
    6 juni 2021
    Een zonnige dag twee ! John Hiatt zong het al : come on baby drive south - with the one you love
  6. Lieve Vandaele:
    6 juni 2021
    Fantastisch dat jullie dit terug doen ! Heel tof dat we via deze blog een beetje kunnen meereizen. Goeie trip ! Jan en Lieve
  7. Maria Degroote:
    6 juni 2021
    mooi!!! succes en een veilige tocht!
  8. Rita en Jan:
    Heel mooi vertrek.
    Mooie rit al.
    Helemaal klaar zie ik.
    Doe zo voort, het zal alle dagen beter gaan.
    Op naar de zon.
    Reis veilig en tot gauw in het zuiden.
  9. Mieke vangenechten:
    6 juni 2021
    Proficiat met zo'n start al ! We volgen mee ! Dat is ook een beetje reizen, dankuwel !!
  10. Anna Fraenzel:
    7 juni 2021
    Great that you're en route now! Happy travels. I tried out my new tennis wristbands yesterday and they are very snazzy. Thank you!